Social Icons

Jumaat, 21 November 2014

Majlis Anugerah Gemilang kali ke-11 SKSM 2014

   Pada hari Khamis, 20 November 2014, Sekolah Kebangsaan Seri Mutiara, Ipoh perak telah melangsungkan Majlis Anugerah Gemilang Sekolah. Majlis itu bermula seawal pukul 8:00 pagi dengan kehadiranpara ibu bapa yang turut meraikan majlis.  
                   Tujuan majlis ini diadakan adalah untuk memberi penghargaan kepada murid-murid yang cemerlang dalam bidang akademik dan korikulum. Penganugerahan ini juga diharapkan dapat memberi motivasi kepada murid-murid supaya terus cemerlang.   
         Majlis dimulakan dengan bacaan doa dan ucapan oleh pengerusi dan diikuti ucapan Guru Besar Sekolah Kebangsaan  
Seri Mutiara. Tepat pada pukul 9:30 pagi upacara perasmian telah disempurnakan oleh Mantan Guru Cemerlang Matematik PPD Kinta Utara , Pn. Hafizah Bt. Hj Mokhtar. Dalam upacara tersebut beliau telah menasihatkan ibu bapa supaya lebih prihatin terhadap pendidikan anak-anak.  
          Beberapa persembahan oleh murid-murid turut dipersembahkan kepada para tetamu. Antaranya  persembahan yang menarik ialah persembahan Nasyid oleh kumpulan nasyid sekolah dan tarian Penguin dari murid pendidikan Khas. Para tetamu terhibur dengan persembahan yang dipersembahkan.          
          Acara kemuncak ialah upacara penyampaian hadiah kapada murid-murid yang cemerlang dalam bidang akademik berdasarkan keputusan peperiksaan akhir tahun. murid-murid yang aktif dan cemerlang dalam bidang kokurikulum turut menerima hadiah.   
         Majlis ini berlangsung dengan lancar dan meriah sekali . Para jemputan dan tetamu dijemput menikmati juadah sejurus majlis ini berakhir . Diharapkan agar majlis ini menjadi pendorong kepada murid-murid agar lebih cemerlang pada masa akan datang.  


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 

Institusi Pendidikan Tinggi Awam (IPTA)


 
Blogger Templates